Coop
Vår intensjon er
Frukt og grønt står sentralt i den overordnede strategien til Coop Norge SA med ambisiøse mål om vekst.
Strategien «Et bærekraftig Coop» forplikter oss til å skape positive verdier for mennesker, miljøet og Coop, som blant annet innebærer å gjøre det enklere for alle kunder og medeiere å oppnå en sunnere handlekurv gjennom å tilby gode og sunne alternativer.
Vi har forpliktet oss til følgende
- CoopNorgeSA er forpliktet til å arbeide for økt forbruk av frukt og grønt gjennom signatur av Intensjonsavtalen for et sunnere kosthold og ambisjonsavtalen 2035
- CoopNorgeSA skal øke våre kunder og medlemmers engasjement for frukt og grønt gjennom å skape og dele verdier. Vi skal inspirere forbrukeren til å spise mer frukt og grønt gjennom å tilby riktig sortiment, ulike prisstrategier, gode produktplasseringer, kommunikasjon, markedsføring og relevante kampanjer.
Slik skal vi rapportere på vårt bidrag til økt norskandel og økt forbruk:
- Markedsandelutvikling - Coop Norge skal vokse mer enn totalmarkedet for frukt og grønt i dagligvare.
- Volumutvikling - økt forbruk blant Coop’s kunder og medlemmer.
- Kundeengasjement - antall handlekurver med F&G øker.
- Løpende kundemålinger - kundenes tilbakemelding på blant annet opplevd kvalitet og tilgjengelighet.
- F&G-andel av totalt salg dagligvare på butikknivå.
- Engasjement på coop.no og kjedenes digitale flater - inspirasjon, oppskrifter og kampanjer.
- Medlemskupp, kupongløp og kjedespesifikke kampanjer - kampanjeandel og-effekt.
- Norskandel av totalt F&G-salg i Coop.